August 31, 2009

hoi.hoi


aloha...
sejak aku menceburi dunia RL dalam facebook,semangat sayang aku kt MALAYSIA nie semakin menjadi - jadi... nk taw sbb pe?? sbb geng2 indon yg men RL nie dengan sesuka hati jek mengutuk n mencaci negara kite MALAYSIA nie... aku pon x pham knape... sejak berkurun lame mengkaji,akhirnya aku dapat tahu... aku de nngk 1 video kt facebook nie... de satu berita yg mengatakan kerajaan indonesia nie dok x pueh hati kt TLDM sbb selalu masok dlm perairan derg... bagi aku,mnde nie x perlu dijadikan isu... sbb pe?? sbb even TLDM dok masok dlm perairan derg pon,TLDM x buat kecoh pon mcm dok baling bom or tembak2 pape pon kt situ... yg jd persoalannye,nape sume rakyat indonesia sume dok mencaci n memaki hamun negara kita disebabkan kite dok masok dlm perairan derg tp x wat kaco pape pon kt negara derg?? padahal,geng PATI yg pihak kastam dok tangkap kt negara kite nie makin menjadi - jadi ramainye,kite xdelaa smpai nk maki hamun negara derg tuh... kite diamkan jek.. aku taw de antara kite yg maki2 gak tp xde laa smpai kecoh n gadoh2 dalam facebook bagai... tp,maki - maki pon juz dalam group kite2 jek n xde laa smpai nk kecoh2 bg satu dunia taw... huh!!

aku de upload 1 gamba negara kite utk primary pic aku... then,de sorg mamat indon nie dok kate negara kite nie "babi" n "anjing"... sape yg x pueh ati,kan?? tetibe jek... sbb pe,sbb yg aku cite td laa.... aelaa.. lu kalo nk maki pon,lu nngk laa keadaan korg dulu... terok tol!!



SELAMAT MENYAMBUT KEMERDEKAAN!!









*nota suar dlam : walau ape pon mereka nk kate,kite perlu tahu yg kite org MALAYSIA budi bahasa tggi.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails