March 9, 2010

selamat tggal dunia - 2012

selamat tuesday... teusday ke tuesday?? aku da pening da nie... ishk2... da lame kot x pegi skolah... da dekat setengah dekad gak laa...

ahad arituh,aku kne batalkan game aku utk bermain ngan en fahrin ahmad kt padang utara... sbb ape?? sbb aku nk pujuk "jantung hati" aku... cian die panas kt dlm bilik... plus,ati panas ngan aku... xpe,dow... jantung hatiku nie lagi penting dari abg fahrin...

mase tuh,kterg asyik sembang pasal 2012 smbil menikmati Dominos Pizza... btol ke 2012 nie end of world?? bile sembang pasal mnde2 camtuh,rase insaf di hati... menggigil,pucat lesu n sebagainya... sape yg x pucat bile sembang pasal mnde2 camtuh? n kite kne sedar yg semakin hari kite semakin hampir dengan hari yg paling dasat dlm hidup suatu makhluk iait KIAMAT!


*ayat aku nie bukan nk kate kite semakin dekat ngan 2012 n then kiamat... NO!! sila jgn slah pham


korg knal x org Mayan? kalo x knal,ko klik sini... aku telah mendengar hujah daripada seorang rakan guru aku kt skolah nie serba sedikit tentang org Mayan nie... die juga merupakan anak kepada salah seorg yg bertungkus lumus menjayakan program Jejak Rasul tv 3 tuh... so,mama die nie ade crita laa seba sedikit tentang ape yg mama die kaji...

ok2... menurut beliau,org Mayan nie sgt terkenal dgn prediction2 yg menggemparkan... ape yg menggemparkan?? prediction2 derg tuh sume bukan berlaku mase zaman derg tp lpas zaman derg da xde kt bumi nie...

antaranya :
1) sebelum para saintis mengkaji yg bentuk Bumi nie adalah bulat,org2 Mayan nie terlebih dahulu mengeluarkan fakta yg "bumi ini bulat"... secara x sengaja,mmg btol prediction mereka itu...
2) org Mayan juga telah mengeluarkan fakta yg jumlah planet sume ade 10... bile saintis mengkaji,mmg btol ade 10 dari utarid smpai laa ke pluto...

ada byk lagi prediction2 derg... n yg paling hebat,2012 adalah starting the end of world... Orang2 mayan nie sume jangkakan yg 2012 nie adalah penghujung bg segala - gala nya... n dlm cte "2012" yg korg nngk tuh,prediction org2 Mayan nie telah disalah tafsir... seperti yg aku gtaw td,org MAyan predict 2012 ialah tahun di mana start nye episod the "end of world"... tp,dlm cte "2012" yg korg nngk prediction nie telah disalah tafsir... ape yg telah disalah tafsir,2012 tuh adalah tahun bumi nie hancur... bile da hancur,mmg xde ape yg tggal... pham?? org mayan nye prediction,20.12.2012 tuh adlah hari pertama bermulanya "end of world"...

camnie,meh aku terangkan hari pertama bermulanya end of world tuh camne.... korg nngk cte "na o mei" kt tv3?? kalo nngk,bgus... setiap crita ade permulaan die,kan?? dgn erti kata laen,episod 1... smpai laa cte tuh tamat... same laa mcm atas tuh... 21.12.2012 yg org mayan ckp nie adalah hari pertama @ episod pertama di mana bumi nie akan mengalami kemusnahan... smpai bile,aku tataw....

aku juz nk gtaw pe yg org2 mayan nie wat... org2 mayan nie da xde da kt dlm dunia nie kalo x silap aku... sejak prediction2 derg nie menjadi realiti,kaum derg nie mmg dicarik smpai ke lobang cacing... mmg xde chance nk lepas...

stakat nie,prediction org2 mayan nie sume dikatakan btol... about prediction die psal kiamat,kite tataw... kte sebagai umat Islam,x seharusnye percaya 100% ape yg diperkatakan oleh org2 Mayan nie sume... juz utk peringatan diri kite sndri... mcm org kate,


"sesal dulu pendapatan,sesal kemudian tiada guna"



cuma ape yg perlu kte wat ialah,kite kne percaya yg kiamat tuh akan datang juga tp tataw bile... bersedia n 2nggu jek laa smbil beribadat kepada ALLAH kerana hanya DIA yg berkuasa...






wallahualam

1 comment:

kawaii said...

blaja subject sociology nnt ade study og mayans!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails