July 7, 2009

Luahan Hati

Salam..

arinie,da masok 4 ari aku dok kt bangi nie sorg2... seb bek de laptop nie n jugak internet... mmbr aku ckp,die x pueh lagi dok kt umah cuti so tggallah aku keseorgan... aku igt,dok bangi nie leh laa tnangkan pkran ngan masalah2 aku tp rupenya x pon... nk mkn pon xde slera... kalo korg slalu denga aku ckp,"wa kering" tuh,skang nie da x da... aku da tataw nk wat camne da... sume dok bg aku advice dlm blog nie tp aku tataw nape aku x leh trime sume nie... tiap2 mlm aku nangeh b4 tdo... napelaa mnde nie susah sgt nk setel... aku cian kt parents aku... mak aku terutamanye... tp,aku tanak susahkan die lagi... cukuplaa ngan pe yg die hadapi skang... aku x sanggup nk susahkan die lagi... ayah aku plak,siang malam dok keje carik duit tp die gaji die keje pon cukop2 mkn jek... aku rase useless sgt... useless!! aku rase,ijam yg sebnarnye ialah seorg yg dapat nk hepikan seseorg... maybe sbb aku nye keras kepala nie agaknye... masing2 dok menaruh harapan yg tggi kt aku tp pe yg aku wat?? aku degil...!! degil!! baran!! sumelaa... xleh nk tego sket,abeh sume aku pecahkan... aku tension,tension sgt skang nie... otak aku dok maki2 org jek... pe yg org wat salah sket,sume aku maki... sume aku marah... n lastly,mesti aku nangeh... sku sdeyh... nape berat sgt dugaan yg aku hadapi nie?? nape?? aku nngk org len sume hepi jek... aku nk gak jd cam derg... glak same2,hang out same2... tp aku kne hadapi mnde nie sume... nape?? aku nk jd cam org len... xde masalah family,xde masalah pe pon... hepi go lucky jek...




"Ya Allah,Kau tabahkan laa hati hamba-Mu ini..."

3 comments:

Akram said...

best pe sorg2 kt umh tuh..aku dulu seminggu "sorg2" kt situ..

ko je rs ko "sorg2" kt umh..
ade je org teman ko..dun wori

Hakeem Abd.Kahar said...

sume org ade masalah family sendri....cume masing2 ade cara sendri nak handle. Aku sendiri pown ade masalah family, lagilah ni dah xder bapak...nak harapkan aku sorg ngan adik2 rate2 sebaya ngan adik2 ko. aku pown sebaya ko jgak, cume rasenye pengalaman yg mematangkan kite.

nasihat aku kat cni, sayangi keluarga ko...hargai bapa ko. sbb ko xtau mcm mn rase xder bapak lg dlm hidup mcm aku ni. mak aku sorg2, adik2 ntah kemana. bkn aku nak compare dan memperkecilkan masalah ko....tp mel, ko skrg ni dah mcm bkn muzammil yg aku kenal. ko bkn kental ke?? ko bkn hati kering ke?? ko bkn berani xder hal nak gi singapore naik motor ke??

ko pown kene paham...sbg bapak mmg die ade rase yg ko ni mcm m'bebankan or wat so ever tu, tp ko x pyh la nak kecik2 ati. sbb die yg gi keje cari rezeki. kalo xder die ko igt ko leh sng? jd normal la, ko pown kene la pndai2 nak slow talk ke ape walaupown aku tau yg ko xnak sshkan die. lgpown ko kene igt, ko bwh tanggungan die lg.

come on la...aku percaya ko boleh tabah hadapi masalah2 mcm ni. Kalo aku boleh ko pown mesti boleh..cume kene igt, kwn2 ade...skrg ni la mase ko kenal mane 1 kwn sejati...kwn mase ssh.

gud luck bro!!!

gua sentiasa ade kalo ko nak mintak pendapat ngan nasihat...kalo duit skit2 leh la...

cheers ok!!

iLiAiSyAhkaDir said...

ijam, ili hanye bleh cakap supaye ijam kene kuat hadapi dugaaan nie

skang tyme ijam dapat susah, nanti ijam dah senag dah ka? kan? ijam susah2 dolu, senang2 kemudian tau...

hidup org jgn dibndingkan ngan idup sendri.. nanti idup kite akan terabai...

bukan sume org happy ijam, masing2 ade keluarge dan ade masalah...

ijam nyer masalah besar sket..
ijam hadapai ngan tabah, jgn down..
cari penyelesaian..
kalo leyh keje, keje untuk cari dwet untuk blaja...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails