November 14, 2009

2012



td aku nngk treler "2012"... tah knape,aku rase mcm seram jek bile bygkan mnde tuh jd skang.. perggghhh.... n then,denga "bedtime stories" dak2 nie b4 tdo smlm pasal mnde nie,aku jd sgt curious nk nngk cte tuh... tp,blom ade pluang lagi nk nngk... haish... xpe2,maybe lain kali... then,td tbe2 mmbr aku yg dok kt oversea tuh buzz ym aku... kterg sembang2 psal cte tuh... then,die gtaw aku 1 mnde...

nie haa yg die gtaw aku :

ALLAH MAHA BESAR LAGI MAHA BERKUASA...
hanya DIA yg taw...

a) Menurut HAdith, umat Rasulullah S.A.W akan hidup selama 1500 tahun... skang da 1439 = 426 + 13 tahun hijrah.. drpd nie,kita dapat bertahan lagi 61 tahun lagi... kalo nie benar,kiamat akan berlaku dlm tahun 2066... ini hanya teori n ALLAH saje yg tahu bile kiamat tuh akan berlaku....

b)Para saintis telah menjumpai sebuah planet yg lebih kecik drpd bumi yg sedang menghala ke arah bumi.. para saintis telah menganggarkan bhw planet tersebut akan menghentam bumi pd taun 2014... para saintis Amerika sedang bertungkus lumus mahu mengubah orbit planet tersebut dgn menembak nye dgn sebuah roket buatan mereka... dan,dalam mase yg same mereka telah menjumpai sebuah lagi planet yg lebih besar saiz nye daripada bumi dan dianggarkan akan melanggar bumi dalam mase 60 taun akan dtg... dan jika ini benar,duinia akan musnah dlm tahun 2065... wallahu'alam...

c)Dan dikatakan kuasa Israel laknat akan mencapai puncak nye pada tahun 2007 dan akan jatuh semula dlm mase 14 tahun iaitu pd tahun 2022 disebabkan oleh penurunan Nabi Isa A.S... dan hadith ade mengatakan yg Nabi Isa A.S akan hidup di bumi selama 40 tahu. dan kiamat akan berlaku setrelah baginda wafat iaitu pd tahun 2062... dianggarkan dunia akan kiamat antara tahun 2062 - 2066.... wallahu'alam...

hanya ALLAH yg tahu akan kebenaran nye...Kite sbg umat manusia hanya perlu bersiap sedia dgn amalan yg secukupnye... sesiapa yg da menonton crite "2012" tuh,korg sume mesti dapat bygkan camne kiamat tuh akan
berlaku... nauzubillah...




No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails