February 12, 2010

harapkan pagar,abeh rosak susu ibu

elo...
fuhh... letil benar arini... mane x nye?? ade merentas desa kt skolah... penat whoa even aku x lari... nk taw nape penat?? penat dol "curik" basikal budak2 nk wat rondaan mase derg p berlari tuh... pastuh,kne angkat speaker lagi... da laa aku AJK PA... blom pape lagi da kne jadi AJk tuh... ciss!! malang sunggoh nasib diriku yg kacak lagi bergaya nie...

haa,nie nk cte psal makcik yg aku knal kt skolah nie... die nie aku pnggil mak cik *rahsia*.. bukan one two three tuh tp Wan.. bunyik jek sama tp maksud lain,pentol!! aparaa... beliau merupakan tukang kebun skolah kt skolah nie dgn pendapatan RM300/month...

hidup mak cik sipulan,mmg sengsara sejak kematian suami beliau pada taun lepas... laki die nie nelayan... mase tuh,laki die nie kne isi minyak kapal selam yg derg gune utk tangkap makhluk2 dlm laut nie... accidentally,die terjatuh mase tuh n ilang begitu saje... mase cik wan tny kwn2 die,derg juzz denga bunyi "chup" dlm air n tataw pe yg jatuh... bile check2 dlm 16 kali,baru derg pezen yg mnde yg jatuh tuh adelaa suami beliau... sob2... puas carik... panggil bomba,rela,jpa,polis,pengakap,pbsm,sume nye x jumpak... panggil ustaz wat solat hajat,baru laa jumpe... jumpe ktne?? jumpa kt pukat yg derg gune tuh... means,kt area2 kapal selam mereka jek... x jauh pon... cian,kan??

sob2...

sejak kematian arwah,idup mak cik sipulan nie gundah gulana... mane x nye?? anak2 die sume x boleh pake... ngan gaji juz RM300/month korg rase cukup ke?? topap,rokok,kerepek2,dlm 2 ari da abeh 300 tuh... ciss!!

1st son :
name die aku tataw tp mak cik sipulan ade cte... anak die nie mmg x patot... sanggup p curik kad atm mak die utk kepentingan diri sndri dan diri beliau... ciss!! korg nk taw pe yg die gune ngan duit tuh?? die p mntak tolong kt ah long... pastuh,bile ah long nk mntak duit die,kompem2 laa ah long akan carik sape?? korg pk laa sndri... kesian dol... rase nk tempeleng2 jek anak die tuh tp apakan daya... umo aku xcukup lagi nk bantai2 org nie... umo die da 30++... kalo pukul junior,bole laa mcm kt skolah menengah dulu.... oopss!! yg paling terok,bile die bli mkanan,die bli utk diri die sorg jek... da bli,mkn sorg2 dlm bilik tanpa menghiraukan perasaan org lain..

2nd daughter :
die nie pon agak dasat even ade org kate org pompuan nie kne lemah lembut... aku sgt x setuju 100%!! ciss!! die nie da kemaruk sgt nk kawen... then,mak cik sipulan nie pulun laa kumpul duit nk bg die nie kawen... korg pon taw kan yg hantaran zaman2 akhir nie apak punye mahal n cekik darah... xde rm10000,jgn arap nk kawen... dapat luku ade... demn!! ngan gaji juz rm300,cukup ke nk kumpul smpai rm3000 wat hantaran dlm mase 2 bulan?? oh,tidakk!! nk tanak,mak cik sipulan kne laa kumpul duit ngan bekerja mcm2 keje... jual kuih kt skolah,mcm2 lagi... (aku x igt keje pe) hehe... jgn marah nohh... then,dpatlaa si minah nie kawen...

yg paling sdih,bile da kawen... minah nie kawen ngan org yg berada gak laa... cukup sifat laa org kg ckp... mulut elok,famili pon bgs... bile die da kawen,abeh minah nie x ngaku mak... die ckp,mak die bukan mcm mak cik sipulan... mak die kaya... byk duit,keje kt syarikat sndri... satu jek aku nk ckp kt minah nie,"kepala buntot ko!! mak cik sipulan laa mak ko lahnat!!"... kalo aku jumpe,nk jek aku tepek taik idong aku kt muke die... dasar x kenang budi!!

3rd son :
anak die yg ke tiga nie aku rase cam baek gak laa... tp,ntah... ahahahaa... die nie laa harapan mak cik sipulan... sejak umo 13 taun da p carik keje sndri nk tolong mak die... tlg mak die anta adek p skolah,dan mcm2 lagi...

then,arituh anak die kne reman sbb die dituduh merogol seorg betina yg org dok kate "jadi pompuan kne lemah lembut" nie... pompuan nie,die knal sejak depa umor 15... slalu gak laa jumpa... bile ade masalah jek,jumpe... giwang laa katekan... mcm korg dulu laa... giwang x abeh2... pantang ade mase sket,p carik port nk jiwang2... ahahaha...

lately,si minah nie p tuduh mamat nie rogol die... x ke terkejot brader nie?? mesti terkejut punye sbb mase die wat laporan,die kne rogol pade sekian2 aribulan... padahal,die da seminggu x jumpa minah haprak taik unta nie... sedih mak cik sipulan bile dapat taw anak die kne reman sbb kes rogol... bile brader nie tny minah nie,die kate bapak die yg wat repot... bile mak cik sipulan tny,die kate die yg wat repot... x ke keling name nnye tuh?? mak cik sipulan agak mara laa... pastuh die bertekad nk bawak kes nie pegi check DNA... bile da check,minah nie da maen dlm berbelas kali da... bukan sekali... n bile check,xde pon tanda2 kne rogol... ciss!! ciss!! ciss!! x ke teraniaya brader nie?? bodo nk mampos minah nie... smpai kan mak cik sipulan call apak minah nie n nk bwk setel luar...

"kalo btol anak saya rosakkan anak awak,kite bincang luar mahkamah jek laa... kalo dergsetuju nk kawen,kawen kan jek laa... bialaa saya tanggung malu tuh... asalkan anak saya bhgia..."

smpai camtuh skalik mak cik sipulan berkorban utk anak die... mase aku denga tuh,sentap gile babi kot... mak kte snggup berkorban apa sje demi kebahagiaan anak mereka... korg x terpk ke? pe yg korg korbankan utk mama2 korg?? asyik mengahbiskan beras kt rumah jek mcm aku... hehe
















*smlam mak cik sipula blanje KFC nk raikan sbb anak die tuh da dibebaskan n minah taik unta tuh da ditangkap sbb buat laporan palsu... alhamdulillah

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails