February 23, 2010

kau igt kau bgs??

seronok btol melahap nasi lemak pagi2 buta nie... dok semeja dgn dak2 lain smbil melahap nasi lemak mak limah.... smbil2,gossip2 sket...


makan+gossip=pompuan


mmg x leh dinafikan... ade jek crite hangat yg lagi awal daripada mane2 stesen radio n tv... nk lagi dasat?? mnde tuh blom jadi pon da kne gossip da... wut the fish laa remaja2 skang nie kan?? dok umah nngk astro ceria kan layan daripada gossip2 pasal org nie... haish2....


bercerita tentang remaja pulak...


aku nngk remaja2 skang nie,pening pala den.... nape ea deg jd cam kambing xde arah tuju jek sume?? mcm2 hal yg berlaku skang... paling menyirap di hati,kes yg buang bayi n then bakar dlm tong sampah tuh... agak2 laa weyh... kalo aku jumpe sape yg buat tuh,mmg aku sekeh2 lobang idong die smpai muat tapak kaki aku yg size 10 nie... ape punye manusia laa....?? betta ko dok kt jamban laa wat taik... lagi seronok!! demn! bodoh btol!!


nape ek sume nie terjadi??? nape?? nape??


weh,aku tny nape kan?? jwb laa....


my point of view :
1) depa nie sume geng yg x bertamadun... geng2 yg x penah nk amek pedulik ngan dosa pahala... geng2 yg jenis buang smpah merata - rata x kite tempat tanpa menghiraukan perasaan org lain... alah,sng cte manusia2 yg x pernah pegi skolah.... huh!! tp,mmg aku x nafikan yg ade gak yg jnis pegi skolah pon wat mnde yg same.... tp,nape ea?? ko pegi skolah tp ko stil wat mnde2 aram jadah camnie...

2) aku dulu sok asrama... so,byk mnde yg aku blaja... kt sini aku nk tekankan masalah buli.... haa,bg aku buli kt skolah nie mmg patot dilaksanakan... kalo aku jadi Ministry of Education,mmg aku halalkan buli nie... nk taw sbb pe?? (alamak,nk berak dow... japgi aku smbung..)

haa,da abeh berak... feeling,bai... ahahaha... dulu mase kt skolah,aku slalu gak laa kne buli... buli nie buli mcm kne basuh spender,kne basuh stokin senior2 yg x reti berdikari nie... ngokngek btol... ade tgn p laa basuh sndri... apa punya thurr?? huh!! mase kne dulu,mmg laa korg akan rase nk maki hamun jek n dalam ati korg akan berkata," ko 2nggu laa... aku dapat peluang,aku tonyoh teloq ko ngan sterika.."... dlm ati jek laa... kalo ckp depan2,nk mampos?? ahahahaha...

tp,bile umo da meningkat menjadi ala2 warga emas nie baru laa aku sdar... mnde2 yg aku kne buli dulu tuh mengajar aku erti hidup... yelaa,mane x nye?? bile da bese basuh kan org punye spender pe jadah sume,mesti laa mnde tuh da menjdai habit... smpai kt rumah ponnk tolong basuh kan baju mak apak adik beradik sndri... bayangkan laa... dasat x aku?? ye,aku mmg dasat dan cool...

cube korg nngk skang nie... mane de da buli2 camtuh lagi kt skolah... budak2 zaman skang nie manje nk mampos... geram aku...!! nk kate bodo,xde laa bodo sbb sume masok skolah asrama yg bgs2... suh sapu dorm pon nk repot kt kementerian... suruh sapu pon sbb ade duty roster... wthell,kan?? blom lagi suruh wat mnde2 yg berat pon... manje gile babi... yg mak apak pon sebok nk publisiti... p syarikat tv,ckp itu ini... nk popular,kan?? lantak laa org nk kate pe,janji aku popular... wth?? padahal,korg x taw yg die dok wat keje2 anak die... mcm basuh baju,iron baju sume... anak2 depa jadi raja kt umah... yelaa,da masok tv... mesti laa kne layan mcm dewa.... %$&#(@&#^&



sumpah aku rindu zaman skolah.... nk jek buli blk dak2 junior... lantak laa nk buang aku ke,nk rotan ke... pedulik hape aku?? janji,dak2 nie leh berdikari...

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails